
Navštíveno 1200x

Hifi dotaz - intalace v autě si vyžádá druhou baterii. Předpokládám že vozidlo je vybaveno svoji baterií v motorovém prosotru a druhá bude umístěna v kufru co nejblíže zesilovačům. Propojení provedu dejme tomu kabelama 50qmm samostatně plus i mínus a propojím pus na pus a mínus na mínus? nebo mám řešit napájení pro druhou baterii samostatně od altíku? NAšel sem něco o nějakem relé ale netuším jak to funguje - předpokládám že to je odpojování dobíjení? . Kam mám pak dát pojistky?
Připojuji se k těmto otázka uplně přesny případ právě budu řešit !
Rele se dava mezi baterky, aby se pri odstavenem aute navzajem nevybijely. Mame ale zkusenosti, ze to v pohode funguje i bez rele. Minimalne pokud budou ty aku stejny, bych se toho vubec nebal.

22.01.2007, 11:02 |
olda2 V tanku T 55 jestli si ten typ po desetiletích nepletu byly zapojeny serioparalelně celkem 4 baterie klasické olověné tuším 150 AH každá,propojeno přímo drátem-kabeláží-stejný případ.2 a 2-celkem dalo to 24 Voltů
jj-kdyz budou obe 12V,paralelne zapojeny-tak v poho i bez rele.
Tohle resit pri pridavani 2V clanku a seriovym zapojeni.
Ono pri ty serii je pak pruser kdyz by jsi odebiral neco jen z jedne baterky-ale to neni tvuj pripad.
OT:Kua-autohifi do tanku-to tady jeste nebylo.Stavy ma dost a konstrukci pomerne tuhou....:)))
takže stači vzít a jen z baterky co mám v motoru natahnout přímo + a - na + - druhé baterky v kufru jo ? a z ni pak na rozvodovy blok?

22.01.2007, 13:51 |
aTTim Hlavně chlapci nezapomeňte na pojistky, takový baterky umí udělat pěknej ohýnek ...
jen bych doplnil k attimovi pojistky na obou koncich propojovacího kabelu :-)
jinak já mám dvě rozdílný baterky a nevšiml jsem si že by mi to dělalo nějakou neplechu
jako hotdog, mam vartu a maxximu bez rele, auto stalo cca mesic a zadnej problem
jen bych doplnil že jsem ted po odpojení druhé baterky, zjistil že je navíc ta olověná poněkud v čudu. po půlhodině mirného hraní jsem nenastartoval.. :-(